Košice

Košický magistrát sa snaží priblížiť občanom

Košický magistrát sa snaží priblížiť občanom

Kanceláriu prvého kontaktu mesta Košice navštívilo za uplynulý rok najviac občanov za posledných 8 rokov. Mesto sa snaží zjednodušiť komunikáciu s občanmi formou elektronických služieb. Ponúka ich celkovo 80. Najvyužívanejšou je zverejňovanie zmlúv. Tu evidujú 2.500 – 3.800 návštev mesačne. “Už v roku 2013 sme v Košiciach spustili unikátny systém zverejňovania zmlúv, objednávok a faktúr s jednoduchým vyhľadávaním a automatickým radením. Za obdobie 1.1. – 31.12.2017 bolo zverejnených až 9 556 povinných dokumentov, z toho: 1 482 objednávok, 5 367 faktúr a 2 707 zmlúv,” hovorkyňa košického magistrátu Linda Šnajdárová

 

Okrem všeobecnej agendy je využívaný aj špecializovaný portál elektronických služieb esluzbykosice.sk O tom, že Košičania využívajú elektronickú komunikáciu stále častejšie svedčí aj fakt, že len pre mestské časti v bolo v roku 2017 doručených 1.510 elektronických podaní, pričom v predchádzajúcom to bolo iba 13 podaní. “V letných mesiacoch roku 2017 mesto Košice spustilo ďalších 13 nových služieb. Ide o služby z oblasti životného prostredia, dopravy a komunikácií, daní a poplatkov, školstva a pod. Tieto služby umožňujú občanom a podnikateľom získať informácie, komfortne vybaviť úradnú komunikáciu z pohodlia domova, či kancelárie a flexibilnejšie komunikovať so samosprávou,” uviedla L. Šnajdárová.

 

 

08.01.2018 (14:33)

Comments are closed.